Discipliner

Discipliner ved kvalifikationsstævnet:

 

 

Disciplin 1 – Flest over nettet
Klassen samarbejder i 5 min på to borde, hvor hver bold på hvert bord tæller 1 point.

 

Disciplin 2 – Klassens Jonglører
Hver igangværende elev (jonglør) der jonglerer efter 2 min giver 5 point.

Disciplin 3 – Klassens længdeslag
Klassen står på 6 kolonner og slår 200 bolde på 2 min efter point-kompartments.
Point-kompartments giver hhv. 0,1 point 0,2 point 0,5 point og 1 point. Antallet af bolde i hver kompartment ganges med pointværdien og summeres.


 

Kvalifikationsresultater for 3 discipliner

(et eksempel)

 

Disciplin 4 – Klasse-klassekamp
Klasserne spiller mod andre klasser i en cupturnering.
Hver stævnearrangør designer og afvikler en turnering ud fra klubbens kapacitet og antal klasser og tid. Se konkurrencekoncept.

Disciplinen har til formål at få mere bordtennisspil og at klasserne møder andre klasser i en duel, idet denne form indgår i finalen.
Disciplinen er IKKE en del af kvalifikationen til finalen, men ses mere som venskabskampe.

Det er op til stævneledelsen i klubben, at designe en cupturnering:

  • hvor klassen oplever, at de har det sjovt og bidrager til duellen. 
  • hvor alle elever i en klasse kommer i spil ved bordet.
  • hvor en klasse møder andre klasser.
  • hvor der findes en stævnevinder (vinderklasse) for dagen. 

Husk at sikre, at spilkonceptet er formidlet ud til klasserne forud for lokalstævnet, så alle ved, hvad det går ud på.